Followers

Monday, January 2, 2012

cerita MukaBuku > 1

peace upon to all bloggers :) hee! update tengah2 malam a.k.a awal2 pagi ni..:) jarang dapat masa cam ni tau..huhu..nasib esok masih cuti ,.memandang kan new year!! heheh. belum terlambat nak ucap SELAMAT TAHUN BARU 2012 !

so,.hari buat satu entry pasal cerita MUKABUKU a.k.a FACEBOOK :) ramai bloggers yang buat cam ni jugak,.so ,.sempena tahun baru ni..nak rajin2 kan sikit jari jemari ni ,.untuk post pasal cerita2 lawak a.k.a bengongs ni! hahah :) credits to geng blogger kat FB ye .

*****************************************************************************
Aduh!!! Ketatnya!!... [18SX]

Seorang pengantin perempuan sedang disiapkan oleh mak andam. Malangnya, kasut untuk persandingannya hilang dalam simpanan.

Puas dicari... Tak Jumpa.. Jumpa..

Nasib baiklah si adik perempuannya ada sepasang kasut .. Dan lalu lantas si akaknya meminjamkan kasut itu kepadanya. Macam mana pun kasut kasut itu terlalu ketat dengan kaki si akaknya.. Ketat. Sebab dah tak ada pilihan, Maka terpaksa lah juga pakai kasut si adiknya dalam persandinganya.

Sepanjang majlis itu, pengantin perempuan terpaksa menahan sakit, tapi dia masih dapat mengontrol kejelitaan di tengah majlis itu.

Sebaik tamat majlis bersanding, pengantin lelaki dan pengantin perempuan masuk ke bilik tidur..

Pekara yang pertama yang hendak dibuat oleh pengantin perempuan ialah menanggalkan kasut milik adiknya itu. Kakinya melecet, terlalu pedih tak tertahan...

Ketika itu keluarga lelaki dan perempuan berada tidak beberapa jauh dari belik tidur pengantin yang dikunci. Alangkah terperanjat ahli keluarga bila mereka terdengar bunyi suara perempuan mendengus dan mengerang kesakitan dari bilik pengantin..

Tiba-tiba terdengar pengantin lelaki berkata "Osshhh! Ketatnya!..!"

Keluarga kedua-dua belah pihak tersenyum mendengar kata-kata pengantin lelaki. Ibu pengantin perempuan dengan bangga berkata kepada keluarga lelaki : "Kan saya dah cakap.. Anak perempuan saya masih dara lagi!"

Tak berapa lama kemudian terdengar pula pengantin perempuan menjerit kesakitan . Pengantin lelaki berkata " Akhirnya.. Dapat juga aku cabut!.. Jangan takut sayang.. Sakit sikit-sikit je sayang.."

Kedua-dua belah pihak bertambah hairan bila terdengar pengantin lelaki berkata "Mari cuba yang satu lagi.. Yang ini abang rasa mesti ketat.. Jangan takut.. Kita buat cabut perlahan-lahan yer.. Sayang tahan kuat sikit yer.."

Keluarga kedua-dua belah pihak terbeliak saling berpandangan, penuh kehairanan..

Akahkahkahkah!.. Akhz..
p/s : otak kena bersih kalau nak baca entry nih ,.hek3..:) saje je nak senyumkan anda para pembaca setia !
*credit to Geng Blogger !! :)
sebentar lagi post pasal hari newyear ku !

terima kasih daun kelady . dah bca , silalah komen ^^V

2 comments:

cik mun said...

happy new year!!

♥ shaheizny ma ♥ said...

hepy new year to u too cik mun:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
IQBJ9_K6GQlR6nvC7HN3KsF4LJE