Followers

Saturday, October 8, 2011

kunyah-kunyah ais .. bagus ke ??

assalamualaikum to all kaki2 blog yg sukerr bejalan..hek3..
korang suka x kunyah ais..a.k.a ICE.. sama jer pown..^^v

sumber kg. google
napa erk sesetangh orangs tu suka sgt kunyah ais,..actually nie la kebiasaan aku dulu,..dah tlmpau kempunan sgt dgn milo ais ,.smpai mil0 dah habis pun,..masih nak makan ais,.kiranya,.bajet la,.xnak mmbaziirr .hek3 dan sekarang pulak,. kengkawan aku or mna2 la orangss yg aku nmpak sdg kunyah ais..bekeruts muka aku tgok,.. (ye kee ?)
so aku pun terasa nak search2 info kat ternet...hmm..hasilnya,ni yg aku jmpa.

1. Petanda korang kekurangan iron dalam badan..
2. Boleh menyebabkan gigi rosak..
3. Menyebabkan anemia..
4. Boleh menyebabkan kedut kat bibir -untuk perempuan (sama macam perokok)

yang lain korang cari sendri la kat ternet jugak k..
Ada jugak orang cakap tabiat tu bleh buat orang yang mengamalkannya jadi boroi..

Ada jugak yang cakap tabiat tu tak bagus untuk tulang..coz bleh merapuhkan tulang..

Betul ke ar?? entah la,..aku baru belajar asasi sains,..cita2 nak jadi doktor,.nnt bila aku dapat rezeki ambik medic,.aku gtau la korang...akan ku post besar2 kat blog nih,.hihihi..Amin.~

pepun,.kalau korang tau ap2 info ttg nih,.share2 la kat sni okaayy,.sng skit aku ceramah org2 yg suka sgt kunyah aiss tuh .. kbye ..:)
terima kasih daun kelady . dah bca , silalah komen ^^V

1 comment:

D-SIM said...

kunyah ais bkn bley kenyang pun,haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
IQBJ9_K6GQlR6nvC7HN3KsF4LJE